1882

Egidio Galbani și tatăl său, Davide, își încep aventura în lumea produselor lactate, ca un al doilea loc de muncă. La început, Egidio pare determinat să-i calce pe urme tatălui său, dar își descoperă o adevărată pasiune pentru brânză și pentru activitatea antreprenorială, așadar decide să investească în acest domeniu. Premiers logo galbani

1896

Portrait Egidio Galbani În 1896, tânărul Egidio Galbani își dovedește calitățile de antreprenor închiriind ferma Cascina Troulza din Melzo, unde începe să colecteze lapte cu cei șapte angajați.

Ca un veritabil profesionist, tânărul Egidio se implică total și se ocupă personal de bunul mers al lucrurilor. Datorită tenacității care îl caracterizează, ajunge să obțină carnetul de șofer și să găsească o soluție pentru încălzirea ideală a fabricii sale mici.

1898

Galbani nu mai este doar o afacere de familie, ci o societate care are 12 salariați. Producția și succesul cresc în tandem. Renumele lui Davide și Egidio Galbani, dar și a produselor lor traversează frontierele naționale, iar brânzeturile lor sunt expuse și recompensate la expozițiile de la Bruxelles, Paris și Munchen. Este debutul unei cariere bazată pe expansiunea în străinătate și atenția la nevoile consumatorilor internaționali.

1900

Récompense du jury de l’Exposition de Paris de 1900 Egidio primește confirmarea succesului său, iar cariera sa în industria lactatelor ia o turnură decisivă, așa cum o spune chiar el prin următoarele cuvinte:

„Faptul că Juriul Expoziției de la Paris din anul 1900, (la care au participat producători din domeniu din toate țările) mi-a decernat Premiul Întâi constituie proba cea mai flagrantă și irefutabilă că specialitățile mele pot rivaliza cu cele din toate celelalte țări”.

- Egidio Galbani -  

1906

Naissance du Bel Paese Apare Bel Paese, brânza emblematică a lui Galbani, care va fi recunoscută drept „regele brânzei” și care va rezista unei puternice concurențe din partea Franței.

Egidio vrea să creeze o brânză care să preia caracteristicile produselor franțuzești, dar care să aibă în același timp un gust mai puțin intens și un miros mai puternic. Un alt lucru la care Egidio ține foarte mult este „nelocalizarea” acestui nou tip de brânză: scopul său este de a crea un produs modern, care să nu fie caracteristic unei zone, prin intermediul căruia oricine să se simtă ca acasă, indiferent unde este.

Intențiile lui Egidsio se reflectă nu numai în numele „Bel Paese” („Țară Frumoasă”), ci și în ambalajul său modern.

Eticheta este inovatoare pentru acea vreme, nu numai prin dimensiunea sa specială, care acoperă toată brânza, ci și prin detaliile grafice. Pe aceasta se află fotografia lui Antonio Stopanni, autorul cărții „Il Bel Paese” de unde se inspiră numele brânzei, dar și harta Italiei moderne.

Egidio a studiat toate detaliile atât de bine încât Bel Paese este și astăzi un veritabil succes.  

1911

Sediul istoric de la Cascina Triulza se închide. Societatea Galbani se instalează la Melzo, un oraș mic situat la câțiva kilometri de Milano. Sediul se compunea dintr-o hală principală, săli pentru primirea laptelui, adăposturi pentru cai, depozite pentru mărfuri și câteva case (la început pentru familia Galbani, apoi pentru angajați). Premiers logo galbani

1920

Ancienne usine Galbani Societatea Galbani nu a fost afectată de primul război mondial, deoarece punea la dispoziție necesarul de brânzeturi pentru forțele armate și spitale, acestea fiind asigurate prin înfiintarea consorțiului obligatoriu.

După ce primul război mondial a luat sfârșit, Egidio modernizează întreprinderea și adaugă sisteme de refrigerare inovatoare în uzina de la Melzo. Dorind să profite mai mult de acea perioadă, Galbani dezvoltă la 26 mai 1920 „Societatea pe acțiuni Egidio Galbani”.

Societatea avea ca obiect de activitate „industrializarea și comercializarea produselor lactate, în general, și a derivatelor sale”. Această nouă societate a fost înființată de Egidio, fratele său Giuseppe, nepotul său Giacomo (fiul lui Giuseppe) și alți antreprenori din împrejurimi.

1925

La laiterie de Giussago (dans le département de Pavie) Lăptăria Giussago, situată în comuna Pavie, își demarează activitatea. Aici sunt produse faimoasele brânzeturi Bel Paese și deliciosul Mascarpone Galbani, ideal pentru a prepara tiramisu, desertul italienesc tradițional, celebru și în străinătate.

1934

Galbani angajează mai bine de 1000 de salariați, deține 56 depozite în principalele orașe din Italia și își continuă expansiunea în străinătate cu 4 filiale, 32 depozite și 108 birouri de reprezentare, cel mai îndepărtat aflându-se în Argentina. Premiers logo galbani

1936

Galbani intră în lumea preparatelor din carne, cumpărând fabrica de mezeluri din Melzo, specializată în producția de mortadella, prosciutto și cârnați.

1945

În timpul celui de-al doilea război mondial, 62 de furnizori de lapte colaborează cu Galbani. Laptele ajunge la fabrică în remorci trase de cai, imagine ce a caracterizat mult timp împrejurimile fabricilor. Premiers logo galbani

1956

Galbani ajunge la inima tuturor italienilor cu celebrul său slogan „Galbani înseamnă încredere”.

În același an, mozzarella Santa Lucia este lansată pe piață și devine unul dintre cele mai apreciate produse din istoria acestei mărci.

Mozzarella Santa Lucia, așa cum a fost concepută în 1956, se caracterizează prin: forma sa specială - aceasta amintește de o sferă alungită strânsă la mijloc, care pare a semăna cu un „8” și prin modalitatea de păstrare - în cutii de lemn, cu gheață.  

1959

Paolo Panelli - Ercolino sempre in piedi Strategia de comunicare a lui Galbani își dovedise deja valoarea de la inventarea „ambalajului” special pentru Bel Paese, însă o colaborare surprinzătoare a confirmat talentului lui Galbani de a fi întotdeauna înaintea concurenților săi din lumea brânzeturilor.

În 1959, Paolo Panelli, un important comediant italian, interpretează pentru prima dată rolul unui personaj într-o emisiune televizată pentru copii „Ercolino sempre in piedi”, unde este promovat brandul Galbani. Simpatic, popular, celebru, Ercolino nu ajunge numai la inima copiilor, ci reușește să intre în istoria unei întregi generații.  

1961

Histoire de galbani - Récolte de lait Lumea transportului, caracterizată de vehicule tipice care arătau ca niște căruțe, utilizate până atunci pentru a transporta laptele, se schimbă odată cu progresele tehnologice ale anilor 60. A sosit vremea camionetelor!

Deși laptele este transportat tot în bidoane convenționale, colectat și livrat dimineața și seara, ceva s-a schimbat: cantitățile de lapte cresc, precum și kilometri parcurși în fiecare zi.

Cert este că pentru a fi un „menalatte” (transportator de lapte) Galbani, îți trebuia caracter.  

1965

Mozzarella Santa Lucia În anul 1965, prin intermediul seriei de filme (uneori schițe ușoare de comedie sau interludii) numită „Carosello” a fost făcută cunoscută versiunea nouă și inovatoare a mozzarellei Santa Lucia. Inovația a constat în faptul că Mozzarella Santa Lucia era acoperită de zer în propriul ambalaj sigilat.

Așadar, prima versiune „modernă” pentru mozzarella a fost inventată de Galbani!

1970

AOP Gorgonzola - logo În orașul Novara apare primul Consorțiu oficial pentru Gorgonzola, Galbani fiind una dintre societățile fondatoare. Scopul Consorțiului este „protejarea și supravegherea producției, comercializarea Gorgonzolei și folosirea protejată a descrierii sale”.

Există o serie de reguli legale de fabricarea acestui tip de brânză și este important ca acestea să fie respectate. De exemplu, știați că numai două regiuni din Italia sunt autorizate să producă Gorgonzola?

Conform legii (și natural conform tradiției), numai câteva zone din Piemont și Lombardia au dreptul de a produce celebra Gorgonzola.

2006

Logo groupe Lactalis Galbani se alătură companiei Lactalis, leader mondial al brânzeturilor și produselor lactate, devenind mai cunoscut la nivel internațional.

2008

Acest an este marcat de apariția grupului Lactalis Italia, care reunește mărci istorice din industria brânzeturilor italienești, precum Invernizzi, Cademartori și bineînțeles Galbani.

2012

Galbani sărbătorește ce-a de-a 130 aniversare.

130 de ani de personalitate, inspirație, istorii, curiozități, produse și alegeri. Călătoria frumoasă a brandului în timp se reflectă și în logo-ul Galbani!